65
Dla typu projektu
8
y
y
wynajęcie powierzchni wystawienniczej
y
y
wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna
y
y
promocja integralnie związana z realizacją projektu (np. koszty reklamy wmediach targowych, koszty organizacji konferencji
prasowej)
y
y
wstępu na targi lubwystawy (maksymalnie dla dwóch przedstawicieli Wnioskodawcy) – wyłącznie dla projektów związanych
z udziałemwmisjach gospodarczych związanych z targami i wystawami za granicą
y
y
projekt i zabudowa stoiska
y
y
projekt i produkcja indywidualnych materiałów promujących produkty w językach obcych, takich jak: katalogi, foldery, ulotki
lub prezentacje na nośnikach jednokrotnego zapisu
y
y
transport, ubezpieczenie oraz odprawa celna eksponatów,
y
y
usługi tłumaczeń
y
y
przejazd drogą lądową/morską/lotniczą oraz zakwaterowania maksymalnie dwóch przedstawicieli uczestniczących
w imprezie wystawienniczej w okresie trwania targów oraz dwóch dni przed i jednego dnia po imprezie wystawienniczej
y
y
organizacja i obsługa techniczna stoiska (montaż, demontaż stoiska, transport stoiska, podłączenie i zużycie mediów)
Dla typu projektu
10
zakup specjalistycznych usług doradczych w zakresie podejmowania i rozwijania działalności eksportowej, np. związane z:
y
y
planowanie eksportu oraz rozwoju produktów eksportowych,
y
y
ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na wybranych rynkach eksportowych
y
y
rozwój strategii eksportowej przedsiębiorstwa
y
y
badanie rynku zagranicznego
y
y
kojarzenie partnerów zagranicznych (poszerzeniem rynków zbytu)
pod warunkiem, że końcowym rezultatemprojektu będzie opracowanie dokumentacji związanej z usługą doradczą,
np. opracowania i analizy